Europska unija predana je i smanjenju emisija stakleničkih plinova i promicanju usvajanja električnih vozila (EV) na svojim cestama. Za postizanje ovih ciljeva nužno je ubrzati razvoj infrastrukture za punjenje, kao i osigurati učinkovitu integraciju infrastrukture za punjenje u distribucijske mreže. S obzirom na to da troškovi punjenja EV značajno doprinose ukupnim troškovima posjedovanja EV, važno je zaštititi se od rastućih cijena električne energije i osigurati pristupačno punjenje za krajnje korisnike. Spajanje solarnih elektrana i akumulatorskih baterija na punionice električnih vozila (EVCS) služi kao mjera zaštite od eventualnog budućeg poskupljenja električne energije, ali i kao opcija koja može pridonijeti smanjenju utjecaja na opterećenje distribucijske mreže. Osim toga, povezivanje EVCS-a putem mrežnih priključaka postojećih potrošača (uredske/stambene zgrade, trgovački centri, itd.) može smanjiti troškove priključenja na mrežu za EVCS, ali i pridonijeti smanjenju troškova električne energije za EVCS i postojeće krajnje potrošače. Dodatno, integracijom naprednih strategija punjenja kao što je pristup vozilo-svemu (V2X), ukupni troškovi punjenja mogu se još više smanjiti. Ovaj se rad usredotočuje na optimizaciju napajanja i rada EVCS-a uzimajući u obzir strateška ulaganja u mrežno povezivanje, fotonaponska postrojenja i skladištenje energije iz baterija. Istraživanje istražuje potencijalne uštede proizašle iz smanjenih troškova energije/punjenja, zajedno sa smanjenjem troškova vršne snage za različite opcije napajanja. Osim toga, istraživanje istražuje učinak različitih strategija punjenja električnih vozila kao i EVCS mrežnog povezivanja na optimalna ulaganja i ukupne troškove sustava. Problem kombiniranog ulaganja i upravljanja energijom fokusiran je na određivanje optimalnog napajanja i rada EVCS-a uz minimaliziranje ukupnih troškova ulaganja i rada tijekom životnog vijeka projekta. Osnovni problemi optimizacije za različite scenarije opskrbe prikazani su kao problemi linearnog programiranja mješovitog cijelog broja koji se mogu učinkovito riješiti. Rezultati pokazuju utjecaj različitih opcija povezivanja na mrežu i strategija punjenja električnih vozila na zajednički rad i troškove EVCS-a i postojećih zgrada.