E-mobilnost predstavlja važan dio zelene tranzicije EU-a i jedan od ključnih pokretača za smanjenje onečišćenja CO2 u urbanim područjima. Kako bi se ubrzao razvoj sektora e-mobilnosti potrebno je ulagati u energetsku infrastrukturu i osigurati povoljne uvjete u smislu konkurentnih cijena električne energije kako bi tehnologija bila još privlačnija. Velika vršna potrošnja parkirališta koja koriste različite varijante neusklađenih strategija punjenja povećava probleme s mrežom i povećava troškove opskrbe električnom energijom. S druge strane, kao što se u zadnje vrijeme primjećuje na energetskim tržištima, različiti, uglavnom nekontrolirani čimbenici mogu dovesti cijene električne energije do ekstremnih razina, čineći korištenje električnih vozila vrlo skupim. Kako bi se smanjila izloženost ovim ekstremnim uvjetima, bitno je identificirati optimalan način dugoročnog opskrbljivanja parkirališta i primijeniti odgovarajuću strategiju naplate koja može pomoći u smanjenju troškova za krajnje potrošače i donijeti veći profit vlasnicima parkirališta . Značajan pad troškova fotonaponske (PV) i tehnologije skladištenja baterija čini ih idealnom nadopunom za buduću opskrbu parkirališnih mjesta ako se koriste na optimalan način u koordinaciji s odgovarajućom strategijom punjenja. Ovaj se rad bavi problemom ulaganja u optimalnu opskrbu električnom energijom koji se odnosi na opskrbu električnom energijom parkirališta zajedno s primjenom optimalne strategije punjenja EV. Predloženi optimizacijski model određuje optimalne investicijske odluke vezane uz opskrbu mrežom i ugovorenu vršnu snagu, kapacitet PV postrojenja, kapacitet pohrane baterija i rad uz optimizaciju punjenja električnih vozila. Model koristi realne podatke o obrascima punjenja električnih vozila (dolazak, odlazak, energetski zahtjevi itd.) koji su izvedeni iz komercijalnih platformi. Model je primijenjen na temelju podataka i cijena s hrvatskog tržišta.